Ogłoszenia
— Nowe poprawki w systemie Quidditcha.
Otwarcie forum: 14.07.2020 r.
RegulaminJak zacząć grę?
Rezerwacje
W.
admin-szef
MG
ekipa forum
R.
grafik naczelny
Po ostatecznym upadku Voldemorta, społeczność czarodziejów powitała XXI wiek w szampańskich nastrojach, wspólnie dążąc do zmian, które miałyby sprawić, że wszystkim będzie żyło się lepiej… i, po części, udało jej się to osiągnąć. Nowe pokolenie wyrasta nie tylko w świecie potępiającym wojnę, ale i takim, który stara się zaakceptować niektóre mugolskie wynalazki, doceniając ich przydatność czy pomysłowość. Wydawać by się mogło, że niezależnie od swojego pochodzenia, wszyscy czarodzieje są równi… ale czy na pewno?
Niestety, prawdą jest, że ciężko porzucić stare obyczaje, a w ludzkiej psychice istnieje skłonność do podziału na „nich” i „nas”. Choć na papierze czystość krwi straciła na znaczeniu, wciąż istnieją arystokratyczne rodziny, które szczycą się swoimi długowiecznymi tradycjami i wcale nie zamierzają z nich rezygnować.
19.04. – 30.05.
14.03: lekcja latania dla zaawansowanych.
20.03: mecz ligi międzyszkolnej.
20.03: lekcja OPCM dla klas V.
18.04: lekcja zielarstwa dla klas VII.
138
176
119
105



Regulamin ogólny
#1
Postanowienia Ogólne

1.1. Rejestrując się na forum, użytkownik zobowiązany jest do zapoznania się z regulaminem. Utworzenie konta jest równoznaczne z akceptacją obowiązujących zasad.
1.2. Użytkownicy zobowiązani są do wzajemnego szacunku. Prywatne konflikty i antypatie nie mogą mieć wpływu na przebieg rozgrywki fabularnej oraz organizację i współpracę na forum.
1.3. Login musi być imieniem i nazwiskiem postaci. Inne nazwy kont są dozwolone tylko w trakcie pisania karty postaci; celem zmiany należy zgłosić się do administracji lub nowa zostanie ustawiona automatycznie w momencie akceptacji KP.
1.4. Ilość multikont jest nieograniczona, pod warunkiem, że pozostają one odpowiednio aktywne.
1.4.1. Wszystkie multikonta muszą być podpięte do jednego konta nadrzędnego (głównego konta danego użytkownika). 
1.5. Zabrania się kopiowania cudzej twórczości (kart postaci itd.) oraz dokładnego odwzorowywania osób fikcyjnych lub realnych.
1.6. Postaci muszą w sposób sensowny pasować do całości fabuły forum i być zgodne z obowiązującymi realiami.
1.7. Na napisanie karty postaci użytkownik ma 7 dni od momentu rejestracji, w przeciwnym wypadku konto zostanie usunięte. Przedłużenie terminu można uzyskać poprzez kontakt z administracją.
1.8. Można zakładać kartę postaci w budowie — należy wtedy umieścić w nazwie tematu odpowiedni dopisek. Po ukończeniu pracy nad kartą należy usunąć dopisek o budowie z nazwy oraz poinformować administrację o oddaniu karty do sprawdzenia: poprzez wiadomość prywatną lub dodanie pod ukończoną kartę następnego posta.
1.9. Zabronione jest używanie na chatboxie kolorów wypowiedzi innych niż domyślny.

Tematy i posty

2.1. Posty fabularne muszą odnosić się do treści wątku i stanowić zrozumiały dla innych użytkowników opis wydarzeń dotyczących danej postaci, jej wypowiedzi oraz zachowań.
2.2. Minimalna długość posta fabularnego to 100 słów.
2.3. Posty należy pisać wyłącznie w trzeciej osobie.
2.4. Należy dbać o zachowanie w postach zasad polskiej pisowni. Dozwolone jest użycie wulgaryzmów lub fragmentów tekstu w językach innych niż polski, w granicach rozsądku, o ile zgadzają się na to pozostali uczestnicy danej fabuły.
2.5. Umieszczanie w fabułach treści erotycznych, dotyczących zastosowania używek czy przemocy nie jest na forum zabronione, należy jednak dbać o zachowanie umiaru i dobrego smaku.
2.6. Po zakończeniu sesji fabularnej w danym temacie, w dolnej części posta należy umieścić informację o opuszczeniu wątku („zt”, „eot”, etc.).
2.7. Dozwolone jest dołączanie do już trwających fabuł, o ile zgodzą się na to jej uczestnicy.
2.7.1. W wyjątkowych przypadkach, np. łamania regulaminu przez ucznia, postaci z kadry szkoły mogą pojawić się w temacie bez zapowiedzi, o ile istnieje ku temu logiczna podstawa.
2.8. Tematy fabularne zakłada wyłącznie administracja. W celu założenia nowej lokalizacji należy wypełnić formularz w odpowiednim temacie.

Rozgrywki fabularne

3.1. Warunkiem rozpoczęcia gry fabularnej jest akceptacja karty postaci przez administrację oraz założenie przez użytkownika tematu z chronologią fabuł.
3.2. Na forum można prowadzić równolegle dwie gry fabularne daną postacią.
3.3. W przypadku gdy w jednej z dwóch fabuł nie otrzymano odpowiedzi od ponad tygodnia, dozwolone jest rozpoczęcie jednego dodatkowego wątku. Prowadzenie więcej niż trzech wątków fabularnych równocześnie jest niedozwolone.
3.4. Użytkownik ma obowiązek na bieżąco uzupełniać temat z chronologią postaci. Prowadzone wątki muszą zostać do niej wpisane najpóźniej do końca miesiąca fabularnego, w którym się rozgrywają.
3.5. Na forum dostępne są rozgrywki z udziałem Mistrza Gry. Chęć odbycia takiej fabuły należy zgłosić w odpowiednim temacie.
3.5.1. W przypadku korzystania z bilokacji, wątek z udziałem MG musi być chronologicznie późniejszy niż inne, już trwające wątki.
3.5.2. Podczas trwania wątku z udziałem MG możliwe jest rozpoczęcie fabuł chronologicznie późniejszych tylko za zgodą Mistrza Gry prowadzącego daną rozgrywkę. Warunkiem udzielenia takiej zgody jest ustalenie, iż w dalszym ciągu trwania wątku z MG postać nie odniesie już żadnych obrażeń mogących wpłynąć na kolejne rozgrywki.
3.6. Do puli dwóch dozwolonych fabuł nie wliczają się:
A. Lekcje: dla nauczyciela i/lub stażysty prowadzącego lekcję; dla uczniów uczestniczących w lekcji jako grupa docelowa.
B. Drużynowe treningi Quidditcha: dla członków drużyn, do których skierowany jest dany trening.
C. Szlabany i prace społeczne: dla pracownika szkoły będącego ich organizatorem; dla uczestników prac społecznych; dla dobrowolnych uczestników szlabanów.
D. Mecze szkolnej ligi Quidditcha: dla zawodników meczu, sędziego oraz widowni.
E. Mecze międzyszkolnej ligi Quidditcha: dla zawodników meczu i trenera; także dla widowni w przypadku rozgrywania meczu na terenie Hogwartu.
F. Zadania fabularne.
G. Niektóre eventy, po ustaleniu przez administrację.
3.7. Do puli dwóch dozwolonych fabuł wliczają się:
A. Lekcje: dla nauczycieli, stażystów i pracowników szkoły uczestniczących w lekcji jako dodatkowy opiekun (np. w przypadku wyjazdów); dla uczniów spoza grupy docelowej danych zajęć, którzy pomagają w organizacji.
B. Drużynowe treningi Quidditcha: dla postaci niebędących członkami żadnej ze szkolnych drużyn.
C. Szlabany: dla uczniów, którzy zostali ukarani szlabanem za przewinienie fabularne.

Avatar i podpis

4.1. Avatar musi przedstawiać daną postać i być zdjęciem realistycznym.
4.2. Avatar nie może być obrazem ruchomym, tj. gifem.
4.3. Istnieje możliwość rezerwacji danego wizerunku.
4.4. Avatar i podpis nie powinny zawierać treści erotycznych ani odnośników do nich.
4.5. Regulaminowe wymiary avatara to 200px szerokości i 320px wysokości.
4.6. Maksymalna szerokość podpisu to 500px; długość podpisu należy dostosować tak, aby nie powodowała niepotrzebnego rozciągania postów.
4.7. Avatary i podpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane bez ostrzeżenia.

Brak aktywności na forum

5.1. Konta nieaktywne fabularnie przez sześć tygodni, dla których użytkownik nie zgłosił wcześniej nieobecności,  będą przenoszone do grupy nieaktywnych. Tym samym tracą rezerwację wizerunku, rangę i ewentualnie posiadaną cechę specjalną.
5.2. Warunkiem przywrócenia postaci z nieaktywnych jest napisanie przynajmniej jednego posta fabularnego.
5.3. W przypadku przywrócenia postaci może ona odzyskać dawne rezerwacje, o ile tylko nadal są one wolne. Jeżeli tak nie jest:
5.3.1. Zarezerwowany wizerunek należy wymienić na inny, podobny. Nie powoduje to utraty możliwości jednorazowej zmiany wizerunku ujętej w regulaminie rezerwacji.
5.3.2. Profesję należy zmienić na inną, dla której postać spełnia wymagania oraz zmianę fabularnie uzasadnić.
5.3.3. Jasnowidzenie, metamorfomagię, wężoustość, animagię lub zdolności związane z byciem potomkiem wili należy uznać za zablokowane, tj. postać nadal teoretycznie posiada daną cechę, jednak nie jest w stanie z niej korzystać. Możliwość używania danych umiejętności należy odzyskać drogą fabularną.
5.3.4. Postaci wilkołaka lub wampira nie można przywrócić jeśli nie ma już na tę cechę specjalną wolnych miejsc, chyba że dla danej postaci cecha ta została zdobyta drogą fabularną.

Inne

6.1. Łamanie któregokolwiek punktu regulaminu karane będzie ostrzeżeniem. Otrzymanie trzeciego ostrzeżenia równoznaczne jest z banem.  
6.2. Administracja zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu.
6.3. Wszystkie przypadki sporne oraz kwestie nieokreślone przez ten, jak również inne regulaminy forum rozstrzyga decyzja administracji.

Regulaminy dodatkowe

7.1. Regulamin rezerwacji wizerunków
7.2. Regulamin rozgrywek z Mistrzem Gry
7.3. Regulamin lekcji
7.4. Regulamin szkoły
7.5. Regulamin treningów Quidditcha
7.6. Regulamin cech specjalnych
7.7. Regulamin szlabanów i prac społecznych


Odpowiedz




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości