22-03-2020, 06:01
Przy warzeniu eliksirów, rzucaniu kluczowych zaklęć i innych istotnych przedsięwzięciach rzucamy kostką d100. W tabeli wpisano najniższy wynik, który gwarantuje sukces danej akcji — jest on nazywany progiem powodzenia. Wyniki niższe oznaczają porażkę.
Niewerbalne rzucenie zaklęcia podwyższa próg powodzenia o 15.
Bezróżdżkowe rzucenie zaklęcia podwyższa próg powodzenia o 30.
Każdy posiadany bonus pasujący do danego zadania obniża próg powodzenia o 4.
W przypadku akcji o 100% szans powodzenia nie należy wykonywać rzutu!
1. Posiadanie pewnych cech specjalnych wiąże się z konkretnymi ograniczeniami oraz ułatwieniami przy rzucie kostką.
2. Jeśli postać jest jasnowidzem:
A. Podczas pojedynków wszystkie rzuty kostką d100 określające skuteczność rzucanych zaklęć mają próg powodzenia podwyższony o 8.
B. Wszystkie rzuty kostką d100 dotyczące działań związanych ze statystyką W mają próg powodzenia obniżony o 8.
3. Jeśli postać jest metamorfomagiem, podczas korzystania z mocy zmiany wyglądu wszystkie rzuty kostką d100 dotyczące działań związanych ze statystyką U mają próg powodzenia wyższy o 8.
4. Jeśli postać jest wężoustym, wszystkie rzuty kostką d100 określające skuteczność zaklęć rzucanych werbalnie mają próg powodzenia podwyższony o 8.
5. Jeśli postać jest potomkiem wili, wszystkie rzuty kostką d100 określające skuteczność zaklęć rzucanych w sposób bezróżdżkowy mają próg powodzenia podwyższony tylko o 22.
6. Istnieje możliwość modyfikacji powyższych zmiennych w ramach indywidualnego rozwoju postaci. Wszelkie zmiany muszą zostać uwzględnione w aktach postaci.
Niewerbalne rzucenie zaklęcia podwyższa próg powodzenia o 15.
Bezróżdżkowe rzucenie zaklęcia podwyższa próg powodzenia o 30.
Każdy posiadany bonus pasujący do danego zadania obniża próg powodzenia o 4.
W przypadku akcji o 100% szans powodzenia nie należy wykonywać rzutu!
Poziom postaci
Podstawowy
Poziom zadania
Podstawowy
Zaawansowany
Mistrzowski
Legendarny
Powodzenie
11
41
91
99
Zaawansowany
Podstawowy
Zaawansowany
Mistrzowski
Legendarny
1
16
61
91
Mistrzowski
Podstawowy
Zaawansowany
Mistrzowski
Legendarny
1
1
21
71
Legendarny
Podstawowy
Zaawansowany
Mistrzowski
Legendarny
1
1
11
26
wpływ cech specjalnych
1. Posiadanie pewnych cech specjalnych wiąże się z konkretnymi ograniczeniami oraz ułatwieniami przy rzucie kostką.
2. Jeśli postać jest jasnowidzem:
A. Podczas pojedynków wszystkie rzuty kostką d100 określające skuteczność rzucanych zaklęć mają próg powodzenia podwyższony o 8.
B. Wszystkie rzuty kostką d100 dotyczące działań związanych ze statystyką W mają próg powodzenia obniżony o 8.
3. Jeśli postać jest metamorfomagiem, podczas korzystania z mocy zmiany wyglądu wszystkie rzuty kostką d100 dotyczące działań związanych ze statystyką U mają próg powodzenia wyższy o 8.
4. Jeśli postać jest wężoustym, wszystkie rzuty kostką d100 określające skuteczność zaklęć rzucanych werbalnie mają próg powodzenia podwyższony o 8.
5. Jeśli postać jest potomkiem wili, wszystkie rzuty kostką d100 określające skuteczność zaklęć rzucanych w sposób bezróżdżkowy mają próg powodzenia podwyższony tylko o 22.
6. Istnieje możliwość modyfikacji powyższych zmiennych w ramach indywidualnego rozwoju postaci. Wszelkie zmiany muszą zostać uwzględnione w aktach postaci.