zaklęcia zwykłe
Alohomora
Opis: Otwiera fizycznie zamknięte drzwi i okna (klamki, zamki, zasuwy etc.).
Poziom: podstawowy
Wymagania: 2/6/20
Typ: zamknięte
Działa na: obiekty nieożywione
Czas trwania: stały
Kategorie: -
Colloportus
Opis: Zamyka okna i drzwi w sposób fizyczny (klamki, zamki, zasuwy etc.).
Poziom: podstawowy
Wymagania: 2/6/20
Typ: zamknięte
Działa na: obiekty nieożywione
Czas trwania: stały
Kategorie: -
Lumos
Opis: Emituje światło porównywalne do przeciętnej żarówki.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 2/6/20
Typ: otwarte
Kategorie: -
Nox
Opis: Gasi pojedyncze światło.
Poziom: podstawowy
Wymagania 2/6/20
Typ: zamknięte
Czas trwania: stały
Kategorie: -
Reparo
Opis: Naprawia proste uszkodzenia fizyczne: złamania, pęknięcia, przemieszczenia elementów.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 2/6/20
Typ: zamknięte
Działa na: obiekty nieożywione niewielkich rozmiarów (nie większe od dorosłego człowieka)
Czas trwania: stały
Kategorie: zaklęcia gospodarcze
Wingardium Leviosa
Opis: Lewituje przedmiot na niewielką wysokość (do trzech metrów nad rzucającym).
Poziom: podstawowy
Wymagania: 2/6/20
Typ: otwarte
Działa na: obiekty nieożywione niewielkich rozmiarów (nie większe od dorosłego człowieka)
Kategorie: zaklęcia lewitacyjne
Aparecium
Opis: Ujawnia niewidzialny atrament.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 3/6/20
Typ: zamknięte
Działa na: obiekty nieożywione
Czas trwania: stały
Kategorie: -
Bumbulum
Opis: Przywołuje obłok żółtego, śmierdzącego gazu o objętości do 1m3.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 3/6/20
Typ: zamknięte
Czas trwania: krótki
Kategorie: -
Casso
Opis: Powoduje nieznaczne drżenie celu.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 3/6/20
Typ: zamknięte
Działa na: wszystkie obiekty niewielkich rozmiarów (nie większe od dorosłego człowieka)
Czas trwania: krótki
Kategorie: -
Cistem Aperio
Opis: Otwiera wieka kufrów, pudełek i tym podobnych przedmiotów, zamkniętych w sposób wyłącznie niemagiczny.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 3/6/20
Typ: zamknięte
Działa na: obiekty nieożywione
Czas trwania: stały
Kategorie: -
Colloshoo
Opis: Za pomocą ektoplazmy przytwierdza buty do podłoża.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 3/6/20
Typ: zamknięte
Działa na: obiekty nieożywione
Czas trwania: krótki
Kategorie: -
Finite
Opis: Kończy działanie innego zaklęcia, nie usuwając jego skutków.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 3/6/20
Typ: zamknięte
Działa na: wszystkie obiekty
Czas trwania: stały
Kategorie: -
Flagrate
Opis: Zapisuje słowa w powietrzu.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 3/6/20
Typ: zamknięte
Czas trwania: krótki
Kategorie: -
Flipendo
Opis: Odrzuca cel w tył na odległość nie większą niż pięć metrów.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 3/6/20
Typ: zamknięte
Działa na: wszystkie obiekty niewielkich rozmiarów (nie większe od dorosłego człowieka)
Czas trwania: stały
Kategorie: -
Gluterra
Opis: Dwukrotnie zmniejsza objętość celu, nie wpływając na jego masę.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 3/6/20
Typ: zamknięte
Działa na: skały i gleba
Czas trwania: krótki
Kategorie: magia ziemi
Immobulus
Opis: Zatrzymuje cel w miejscu, także zapobiegając spadaniu. Istoty żywe po trafieniu zaklęciem są zdolne nadal się poruszać, jednak wymaga to więcej wysiłku.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 3/6/20
Typ: zamknięte
Działa na: wszystkie obiekty niewielkich rozmiarów (nie większe od dorosłego człowieka)
Czas trwania: krótki
Kategorie: zaklęcia unieruchamiające
Incendio
Opis: Powoduje zapłon celu we wskazanym miejscu.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 3/6/20
Typ: zamknięte
Działa na: obiekty nieożywione
Czas trwania: stały
Kategorie: magia ognia
Jęzlep
Opis: Powoduje przyklejenie języka do podniebienia.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 3/6/20
Typ: zamknięte
Działa na: obiekty ożywione i osoby
Czas trwania: krótki
Kategorie: -
Lapartio
Opis: Oddziela od siebie luźne skały według ich rodzaju. Maksymalnie obejmuje 1m3 mieszaniny równocześnie.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 3/6/20
Typ: zamknięte
Działa na: skały
Czas trwania: stały
Kategorie: magia ziemi
Lapitrum
Opis: Sprawia, że cel staje się przezroczysty.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 3/6/20
Typ: zamknięte
Działa na: obiekty nieożywione z kamienia
Czas trwania: do dziesięciu minut
Kategorie: magia ziemi
Locomotor
Opis: Umożliwia uniesienie celu i manewrowanie nim w powietrzu w dowolnym kierunku, włącznie z obracaniem samego obiektu, maksymalnie do trzech metrów od rzucającego.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 3/6/20
Typ: otwarte
Działa na: obiekty nieożywione niewielkich rozmiarów (nie większe od dorosłego człowieka)
Kategorie: -
Mutaqua
Opis: Zmienia kolor wody o objętości do 5m3.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 3/6/20
Typ: zamknięte
Działa na: woda
Czas trwania: krótki
Kategorie: magia wody
Omeeh'ligo
Opis: Wyczarowuje mgiełkę wodną.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 3/6/20
Typ: zamknięte
Czas trwania: krótki
Kategorie: magia wody
Periculum
Opis: Wystrzeliwuje i zatrzymuje w powietrzu snop iskier o wybranym kolorze.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 3/6/20
Typ: zamknięte
Czas trwania: krótki
Kategorie: -
Pluamdo
Opis: Na obszarze do 10m3 zamraża wilgoć z powietrza w płatki śniegu.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 3/6/20
Typ: zamknięte
Działa na: woda
Czas trwania: stały
Kategorie: magia wody
Tergeo
Opis: Usuwa niemagiczne zabrudzenia: zaschnięte ciecze, kurz, plamy błota etc. z dowolnej powierzchni.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 3/6/20
Typ: zamknięte
Działa na: obiekty nieożywione
Czas trwania: stały
Kategorie: zaklęcia gospodarcze
Umbrelio
Opis: Wyczarowuje z końca różdżki niewidzialny parasol.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 3/6/-
Typ: otwarte
Kategorie: -
Wskaż Mi
Opis: Obraca różdżkę, tak aby jej koniec wskazywał kierunek północny. Różdżka musi mieć swobodę ruchu.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 3/6/-
Typ: zamknięte
Czas trwania: stały
Kategorie: -
Aqua Eructo
Opis: Wystrzeliwuje z końca różdżki około jednego litra wody pod ciśnieniem.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 4/10/-
Typ: zamknięte
Czas trwania: stały
Kategorie: magia wody
Calvorio
Opis: Powoduje usunięcie owłosienia celu na wybranym fragmencie skóry o powierzchni do 1m2.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 4/10/25
Typ: zamknięte
Działa na: zwierzęta, magiczne stworzenia i osoby
Czas trwania: krótki
Kategorie: zaklęcia modyfikujące wygląd
Carpe Retractum
Opis: Tworzy świetlistą linę, która przyciąga cel do rzucającego lub rzucającego do celu.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 4/10/25
Typ: otwarte
Działa na: wszystkie obiekty niewielkich rozmiarów (nie większe od dorosłego człowieka)
Kategorie: -
Circumrota
Opis: Powoduje obracanie się celu wokół własnej osi.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 4/10/25
Typ: otwarte
Działa na: obiekty nieożywione niewielkich rozmiarów (nie większe od dorosłego człowieka)
Kategorie: -
Descendo
Opis: Powoduje przesuwanie obiektu w dół.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 4/10/25
Typ: otwarte
Działa na: obiekty nieożywione niewielkich rozmiarów (nie większe od dorosłego człowieka)
Kategorie: -
Herbivicus
Opis: Przyspiesza fizyczny wzrost roślin.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 4/10/25
Typ: zamknięte
Działa na: rośliny niemagiczne
Czas trwania: długi
Kategorie: magia roślin
Steleus
Opis: Powoduje wielokrotne kichanie celu.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 4/10/25
Typ: zamknięte
Działa na: zwierzęta, magiczne stworzenia, osoby
Czas trwania: krótki
Kategorie: -
Zaklęcie niebieskiego ognia
Opis: Tworzy niewielki niebieski płomyk, który ogrzewa, ale nie spala.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 4/10/25
Typ: zamknięte
Czas trwania: krótki
Kategorie: magia ognia
Zaklęcie osuszające
Opis: Tworzy strumień gorącego powietrza przypominający ten z przeciętnej suszarki.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 4/10/25
Typ: otwarte
Kategorie: magia powietrza
Accio
Opis: Przywołuje wybrany obiekt do rzucającego. Położenie przywoływanego obiektu musi być znane rzucającemu, a droga pomiędzy nimi — możliwa do pokonania przez wybrany przedmiot. Maksymalny dystans działania zaklęcia wynosi 200m.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 5/11/30
Typ: zamknięte
Działa na: obiekty nieożywione niewielkich rozmiarów (nie większe od dorosłego człowieka)
Czas trwania: stały
Kategorie: -
Aquamenti
Opis: Tworzy strumień wody pitnej o objętości do 5m3.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 5/11/30
Typ: zamknięte
Czas trwania: krótki
Kategorie: magia wody
Arania Exumani
Opis: Odstrasza pająki.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 5/11/30
Typ: zamknięte
Działa na: pająki i akromantule
Czas trwania: krótki
Kategorie: -
Avis
Opis: Tworzy stadko małych, żółtych ptaków.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 5/11/30
Typ: zamknięte
Czas trwania: krótki
Kategorie: -
Depulso
Opis: Odrzuca cel w tył na odległość nie większą niż dziesięć metrów.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 5/11/30
Typ: zamknięte
Działa na: wszystkie obiekty średnich rozmiarów (największy wymiar nieprzekraczający 3m)
Czas trwania: stały
Kategorie: -
Epoximise
Opis: Powoduje przywarcie do siebie dwóch obiektów.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 5/11/30
Typ: zamknięte
Działa na: obiekty nieożywione niewielkich rozmiarów (nie większe od dorosłego człowieka)
Czas trwania: krótki
Kategorie: -
Erecto
Opis: Rozstawia namiot.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 5/11/30
Typ: zamknięte
Działa na: obiekty nieożywione
Czas trwania: stały
Kategorie: zaklęcia gospodarcze
Evanesco
Opis: Powoduje zniknięcie celu. Obiekty powstałe w sposób zwykły usuwa tymczasowo, te powstałe na skutek zaklęcia — permanentnie.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 5/11/30
Typ: zamknięte
Działa na: obiekty nieożywione niewielkich rozmiarów (nie większe od dorosłego człowieka)
Czas trwania: krótki
Kategorie: -
Finestra
Opis: Rozbija szkło.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 5/11/30
Typ: zamknięte
Działa na: obiekty niemagiczne wykonane ze szkła
Czas trwania: stały
Kategorie: -
Glacius
Opis: Schładza wybrany cel.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 5/11/30
Typ: zamknięte
Działa na: wszystkie obiekty niewielkich rozmiarów (nie większe od dorosłego człowieka)
Czas trwania: krótki
Kategorie: -
Inflatus
Opis: Napełnia wybrany pojemnik powietrzem.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 5/11/30
Typ: zamknięte
Czas trwania: stały
Kategorie: magia powietrza
Caestamen
Opis: Tworzy na jednej dłoni delikatną, błękitną warstwę ochronną o właściwościach przypominających mugolskie lateksowe rękawiczki, jednak nie ogranicza zmysłu dotyku.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 6/12/30
Typ: zamknięte
Działa na: osoby
Czas trwania: godzina
Kategorie: -
Chłoszczyść
Opis: Usuwa większe zabrudzenia.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 6/12/30
Typ: zamknięte
Działa na: obiekty nieożywione
Czas trwania: stały
Kategorie: zaklęcia gospodarcze
Colapi
Opis: Tworzy kamienny filar o średnicy do 1m i wysokości do 5m.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 6/12/30
Typ: zamknięte
Czas trwania: krótki
Kategorie: magia ziemi
Concutio
Opis: Tworzy niewidoczną linię o wybranym kształcie. Po jej przekroczeniu czarodziej rzucający zaklęcie słyszy cichy dźwięk dzwoneczków.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 6/12/30
Typ: zamknięte
Czas trwania: długi
Kategorie: -
Defodio
Opis: Odłamuje wybrany fragment celu, nie większy niż o największym wymiarze 0,5m.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 6/12/30
Typ: zamknięte
Działa na: obiekty nieożywione
Czas trwania: stały
Kategorie: -
Eurus
Opis: Wywołuje podmuch wiatru o sile około 5 w skali Beauforta.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 6/12/30
Typ: zamknięte
Czas trwania: krótki
Kategorie: magia powietrza
Figunero
Opis: Pozwala na kontrolowanie ruchu wody oraz jej lewitację, zmianę kształtu oraz przejrzystości. Działa na objętości do 10m3.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 6/12/30
Typ: otwarte
Działa na: woda
Kategorie: magia wody
Flagelaqua
Opis: Tworzy przymocowany do różdżki wodny bicz o maksymalnej długości pięciu metrów.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 6/12/-
Typ: otwarte
Kategorie: magia wody
Flore
Opis: Powoduje, że na wybranej roślinie rozkwita jeden kwiat. Cel musi być w stadium rozwojowym umożliwiającym pojawienie się kwiatu. Powstały w ten sposób kwiat nie posiada funkcjonujących nasion.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 6/12/30
Typ: zamknięte
Działa na: rośliny niemagiczne
Czas trwania: stały
Kategorie: magia roślin
Fumatura
Opis: Tworzy kłęby dymu, które można układać w różne kształty i kontrolować ich ruch. Zajmuje objętość nie większą niż 3m3.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 6/12/30
Typ: otwarte
Kategorie: -
Laparies
Opis: Tworzy kamienną ścianę o długości do 5m, wysokości do 3m i grubości do 30cm.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 6/12/30
Typ: zamknięte
Czas trwania: krótki
Kategorie: magia ziemi
Mobilicorpus
Opis: Lewituje cel na wysokość nie większą niż trzy metry oraz pozwala manewrować nim w powietrzu. Zaklęcie można powstrzymać poprzez fizyczny opór.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 6/12/30
Typ: otwarte
Działa na: obiekty ożywione i osoby
Kategorie: zaklęcia lewitacyjne
Nubeligo
Opis: Tworzy mgłę na obszarze maksymalnie 20m3.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 6/12/30
Typ: zamknięte
Czas trwania: krótki
Kategorie: magia wody
Ocutuitio
Opis: Tworzy na około trzy centymetry przed oczami niewidzialną barierę, która nie przepuszcza gazów, płynów ani niewielkich ciał stałych.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 6/12/30
Typ: zamknięte
Działa na: osoby
Czas trwania: godzina
Kategorie: -
Radix
Opis: Przywołuje korzenie roślin spod powierzchni gleby i powoduje ich wzrost oraz oplatanie wybranego celu. Maksymalnie korzenie mogą zostać wyciągnięte spod ziemi na długość 1,5m.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 6/12/30
Typ: zamknięte
Działa na: rośliny niemagiczne i magiczne
Czas trwania: krótki
Kategorie: magia roślin
Reducto
Opis: Rozbija cel na małe kawałki.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 6/12/30
Typ: zamknięte
Działa na: obiekty nieożywione niemagiczne w postaci stałej niewielkich rozmiarów (nie większe od dorosłego człowieka)
Kategorie: -
Salio
Opis: Powoduje, że następny skok wykonany przez cel jest trzykrotnie dłuższy, niż wskazują na to jej możliwości.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 6/12/30
Typ: zamknięte
Działa na: osoby
Kategorie: -
Scourgify
Opis: Czyści cel z nalotów, osadów i plam powstałych w sposób niemagiczny.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 6/12/30
Typ: zamknięte
Działa na: obiekty nieożywione
Czas trwania: stały
Kategorie: zaklęcia gospodarcze
Vapor
Opis: Tworzy obłok pary wodnej, zajmujący nie więcej niż 10m3.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 6/12/30
Typ: zamknięte
Czas trwania: krótki
Kategorie: magia wody
Vasitaqua
Opis: Usuwa wodę o objętości do 15m3.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 6/12/30
Typ: zamknięte
Działa na: woda
Czas trwania: stały
Kategorie: magia wody
Volitoratum
Opis: Powoduje wyrośnięcie elastycznych gałęzi z dwóch drzew znajdujących się nie dalej niż 5m od siebie. Gałęzie splatają się w strukturę podobną do kładki lub hamaka.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 6/12/30
Typ: zamknięte
Działa na: drzewa
Czas trwania: długi
Kategorie: magia roślin
Zaklęcie gaszące
Opis: Gasi ogień na obszarze do 10m2.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 6/12/30
Typ: zamknięte
Działa na: wszystkie obiekty
Czas trwania: stały
Kategorie: magia ognia
Flammium
Opis: Pozwala kontrolować kształt i kolor płomieni, jednak ich nie tworzy.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 8/15/25
Typ: otwarte
Działa na: ogień o płomieniu nie wyższym niż dwa metry
Kategorie: magia ognia
Flignis
Opis: Tworzy przymocowany do różdżki ognisty bicz o maksymalnej długości pięciu metrów.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 8/15/25
Typ: otwarte
Kategorie: magia ognia
Immorem
Opis: Zawiesza przedmiot w powietrzu, zapobiegając jego spadaniu. W momencie rzucania zaklęcia cel nie może znajdować się dalej niż 3 metry od rzucającego. Zaklęcie zostanie przerwane w momencie dotknięcia obiektu przez dowolną substancję stałą.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 10/20/35
Typ: zamknięte
Działa na: obiekty nieożywione niewielkich rozmiarów (nie większe od dorosłego człowieka)
Czas trwania: stały
Kategorie: zaklęcia unieruchamiające
Respignem
Opis: Umożliwia zianie ogniem.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 10/20/30
Typ: zamknięty
Działa na: osoby
Czas trwania: krótki (około 15 minut)
Kategorie: magia ognia
Ambulaqua
Opis: Pozwala celowi poruszać się po powierzchni cieczy jak po substancji stałej.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 11/15/35
Typ: zamknięte
Działa na: zwierzęta, magiczne stworzenia i osoby
Czas trwania: krótki
Kategorie: -
Ascendio
Opis: Powoduje podrzucenie rzucającego w górę na wysokość do trzech metrów.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 11/15/35
Typ: zamknięte
Działa na: osoby
Kategorie: -
Attegia
Opis: Tworzy barierę o kształcie półkuli o promieniu do 3m, która chroni przed opadami atmosferycznymi: deszczem, śniegiem i gradem.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 11/15/35
Typ: zamknięte
Czas trwania: krótki
Kategorie: -
Caries
Opis: Zatrzymuje proces rozkładu.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 11/15/35
Typ: zamknięte
Działa na: obiekty nieożywione
Czas trwania: krótki
Kategorie: -
Deprimo
Opis: Powoduje uderzenie energii w wybrany cel.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 11/15/35
Typ: zamknięte
Kategorie: -
Fulgur
Opis: Uderza w wybrany cel energią elektryczną o napięciu około 220V.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 11/15/35
Typ: zamknięte
Działa na: wszystkie obiekty
Kategorie: -
Lapidicio
Opis: Pozwala na manewrowanie kształtem i położeniem skał oraz ziemi o objętości do 10m3. Po przerwaniu kontroli nad zaklęciem cel pozostaje w wybranym kształcie i miejscu.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 11/15/35
Typ: otwarte
Działa na: skały, gleba
Kategorie: magia ziemi
Lumos Maxima
Opis: Zapala wszystkie źródła światła w danym pomieszczeniu, a na obszarze otwartym — maksymalnie w odległości dziesięciu metrów od rzucającego.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 11/15/35
Typ: zamknięte
Działa na: obiekty nieożywione
Czas trwania: stały
Kategorie: -
Motus
Opis: Na obszarze do 10m2 wywołuje niewielkie trzęsienie ziemi (porównywalne do 4 – 5 w skali Richtera).
Poziom: podstawowy
Wymagania: 11/15/35
Typ: zamknięte
Czas trwania: do minuty
Kategorie: magia ziemi
Nox Maxima
Opis: Gasi wszystkie źródła światła w danym pomieszczeniu, a na obszarze otwartym — maksymalnie w odległości dziesięciu metrów od rzucającego.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 11/15/35
Typ: zamknięte
Działa na: obiekty nieożywione
Czas trwania: stały
Kategorie: -
Ventus Fortis
Opis: Wywołuje pojedynczy podmuch wiatru o sile około 8 w skali Beauforta.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 11/15/35
Typ: zamknięte
Czas trwania: krótki
Kategorie: magia powietrza
Vicis
Opis: Jednorazowo wywołuje wymioty.
Poziom: podstawowy
Wymagania: 11/15/35
Typ: zamknięte
Działa na: zwierzęta, magiczne stworzenia, osoby
Kategorie: -
Waddiwasi
Opis: Powoduje wystrzelenie celu w wybranym kierunku
Poziom: podstawowy
Wymagania: 11/15/35
Typ: zamknięte
Działa na: obiekty nieożywione niewielkich rozmiarów (nie większe od dorosłego człowieka)
Czas trwania: stały
Kategorie: -
Deletrius
Opis: Hamuje działanie zaklęcia
Prior Incantato
Poziom: zaawansowany
Wymagania: 15/20/40
Typ: zamknięte
Kategorie: -
Glaciebidus
Opis: Pozwala na zmianę skupienia wody na obszarze do 25m3.
Poziom: zaawansowany
Wymagania: 15/20/40
Typ: zamknięte
Działa na: woda
Czas trwania: krótki
Kategorie: magia wody
Finite Incantatem
Opis: Kończy działanie innego zaklęcia, nie usuwając jego skutków.
Poziom: zaawansowany
Wymagania: 15/20/40
Typ: zamknięte
Działa na: wszystkie obiekty
Czas trwania: stały
Kategorie: -
Fluctuatio
Opis: Tworzy falę o wysokości i szerokości około dwóch metrów i posyła ją w wybranym kierunku.
Poziom: zaawansowany
Wymagania: 15/20/40
Typ: zamknięte
Czas trwania: krótki
Kategorie: magia wody
Friradium
Opis: Zamraża wodę w żywej tkance na powierzchni do 1m2.
Poziom: zaawansowany
Wymagania: 15/20/40
Typ: zamknięte
Działa na: obiekty ożywione i osoby
Czas trwania: krótki
Kategorie: magia wody
Ignis Obsidio
Opis: Powoduje, że w wybranej przestrzeni ograniczonej obramowaniem (np. przejście) stają płomienie.
Poziom: zaawansowany
Wymagania: 15/20/40
Typ: zamknięte
Działa na: obiekty nieożywione
Czas trwania: krótki
Kategorie: magia ognia
Impervius
Opis: Czyni wybrany przedmiot lub powierzchnię wodoodpornymi.
Poziom: zaawansowany
Wymagania: 15/20/40
Typ: zamknięte
Działa na: obiekty nieożywione niewielkich rozmiarów (nie większe od dorosłego człowieka)
Czas trwania: krótki
Kategorie: -
Mente Fluere
Opis: Pozwala na telepatyczne przekazanie celowi niedługiego słownego komunikatu.
Poziom: zaawansowany
Wymagania: 15/20/40
Typ: zamknięte
Działa na: osoby
Kategorie: -
Mobiliarbus
Opis: Lewituje rośliny oraz pozwala manewrować nimi w powietrzu na odległość do 10m od rzucającego.
Poziom: zaawansowany
Wymagania 15/20/40
Typ: otwarte
Działa na: rośliny magiczne i niemagiczne
Kategorie: magia roślin, zaklęcia lewitacyjne
Prior Incantato
Opis: Zmusza wybraną różdżkę do pokazania ostatniego rzuconego przez nią czaru.
Poziom: zaawansowany
Wymagania: 15/20/40
Typ: zamknięte
Działa na: różdżki
Kategorie: -
Serpensortia
Opis: Wyczarowuje niejadowitego węża, którego zachowanie można kontrolować.
Poziom: zaawansowany
Wymagania: 15/20/40
Typ: zamknięte
Czas trwania: krótki
Kategorie: -
Skurge
Opis: Usuwa ektoplazmę oraz odstrasza duchy i poltergeisty.
Poziom: zaawansowany
Wymagania: 15/20/40
Typ: zamknięte
Działa na: duchy i podobne im istoty
Czas trwania: krótki (odstraszanie duchów)/stały (usuwanie ektoplazmy)
Kategorie: -
Teravir
Opis: Przekształca ziemię w golema o ludzkich rozmiarach, którym można kierować. Twór nie posiada autonomii ani zdolności umysłowych.
Poziom: zaawansowany
Wymagania: 15/25/40
Typ: otwarte
Działa na: gleba
Kategorie: magia ziemi
Arresto Momentum
Opis: Spowalnia lub zatrzymuje ruch na wybranym obszarze do 25m3, nawet jeśli znajdują się w nim liczne poruszające się obiekty.
Poziom: zaawansowany
Wymagania: 20/25/45
Typ: zamknięte
Działa na: wszystkie obiekty
Czas trwania: krótki
Kategorie: zaklęcia unieruchamiające
Captignis
Opis: Zaklęcie tworzy pozornie zwykły płomień, który można ukryć wśród innych lub pozostawić samodzielnie. Po minucie od rzucenia zaklęcia płomień gwałtownie wybucha.
Poziom: zaawansowany
Wymagania: 20/30/45
Typ: zamknięte
Działa na: nie dotyczy
Czas trwania: krótki
Kategorie: magia ognia, zaklęcia eksplozji
Fragor
Opis: Sprawia, że wybrany cel eksploduje pod wpływem dotyku.
Poziom: mistrzowski
Wymagania: 20/25/45
Typ: zamknięte
Działa na: obiekty nieożywione — ciała stałe o największym wymiarze do 1m.
Czas trwania: stały
Kategorie: -
Partis Temporus
Opis: Tworzy w wybranej powierzchni lukę zdolną pomieścić dorosłego człowieka. Po przerwaniu zaklęcia wyrwa zmniejsza się i znika w przeciągu 2/3 sekund
Poziom: zaawansowany
Wymagania: 20/25/45
Typ: otwarte
Działa na: obiekty nieożywione
Kategorie: -
Potiotardo
Opis: Powoduje trwałe i nieodwracalne zatrzymanie procesu warzenia danego eliksiru, nawet jeśli znajduje się on w stanie gwałtownej reakcji.
Poziom: zaawansowany
Wymagania: 20/25/45
Typ: zamknięte
Działa na: eliksiry
Czas trwania: stały
Kategorie: -
Saxpiculum
Opis: Przywołuje spod ziemi ostre, kamienne szpikulce o wysokości około metra. Działa w promieniu maksymalnie trzech metrów od rzucającego.
Poziom: zaawansowany
Wymagania: 20/25/45
Typ: zamknięte
Czas trwania: krótki
Kategorie: magia ziemi
Somnum
Opis: Powoduje u celu poczucie senności. Po kilkunastu sekundach utrzymywania powoduje zapadnięcie w sen.
Poziom: zaawansowany
Wymagania: 20/25/45
Typ: otwarte
Działa na: zwierzęta, magiczne stworzenia, osoby
Kategorie: zaklęcia kontroli umysłu
Avenseguim
Opis: Przemienia obiekt w urządzenie namierzające jego właściciela. Po zaczarowaniu przedmiot emituje wyczuwalną magiczną energię, im bliżej swojego właściciela się znajdzie. Zaklęcie nie ma efektu wizualnego, konieczny jest fizyczny kontakt z przedmiotem.
Poziom: mistrzowski
Wymagania: 25/30/50
Typ: zamknięte
Działa na: obiekty nieożywione niewielkich rozmiarów (nie większe od dorosłego człowieka)
Czas trwania: krótki
Kategorie: -
Finem Integrum
Opis: Kończy działanie innego zaklęcia, nie usuwając jego skutków.
Poziom: mistrzowski
Wymagania: 25/30/50
Typ: zamknięte
Działa na: wszystkie obiekty
Czas trwania: stały
Kategorie: -
Ignis Carceris
Opis: Powoduje, że w kilku wybranych przestrzeniach ograniczonych obramowaniem (np. przejście) stają płomienie.
Poziom: mistrzowski
Wymagania: 25/30/(50 + bonus z magii ognia)
Typ: zamknięte
Działa na: obiekty nieożywione
Czas trwania: krótki
Kategorie: magia ognia
Murunda
Opis: Tworzy wodną ścianę o wysokości 5 metrów, długości 20 metrów i grubości jednego metra. Można ustawić ją w kształcie innym niż linia prosta, o ile tylko struktura ściany pozostanie jedną całością.
Poziom: mistrzowski
Wymagania: 25/30/(50 + bonus z magii wody)
Typ: otwarte
Kategorie: magia wody
Pars Aquum
Opis: Pozwala na wytworzenie w wodzie przerwy o długości, szerokości i głębokości do dwóch metrów.
Poziom: mistrzowski
Wymagania: 25/30/(50 + bonus z magii wody)
Typ: otwarte
Działa na: woda
Kategorie: magia wody
Ventus
Opis: Wystrzeliwuje silny strumień powietrza, przyjmujący kształt cyklonu o wysokości do 8m, którym można kierować.
Poziom: mistrzowski
Wymagania: 25/30/(50 + bonus z magii powietrza)
Typ: otwarte
Kategorie: magia powietrza
Vortex
Opis: Tworzy w wodzie lej o powierzchni do 20m2 i głębokości do 10m, silnie ściągający wszystko, co znajdzie się na jego powierzchni.
Poziom: mistrzowski
Wymagania: 25/30/(50 + bonus z magii wody)
Typ: otwarte
Działa na: woda
Kategorie: magia wody
Zaklęcie Trwałego Przylepca
Opis: Niemal nierozerwalnie łączy ze sobą dwa obiekty. Nie jest możliwe cofnięcie efektu przy pomocy zaklęcia.
Poziom: mistrzowski
Wymagania: 25/30/50
Typ: zamknięte
Działa na: obiekty nieożywione o największym wymiarze nieprzekraczającym trzech metrów.
Czas trwania: trwały
Kategorie: -
Igmuralis
Opis: Tworzy ognistą ścianę o wysokości 5m, długości 20m i grubości 1m. Można ją ustawić w kształcie innym niż linia prosta, jeśli struktura ściany pozostanie jedną całością.
Poziom: mistrzowski
Wymagania: 30/40/(55 + bonus z magii ognia)
Typ: otwarty
Kategorie: magia ognia
Amplitraho
Opis: Na obszarze do 10m2 potraja siłę przyciągania ziemskiego
Poziom: mistrzowski
Wymagania: 35/45/60
Typ: zamknięte
Czas trwania: krótki
Kategorie: -
Creperum
Opis: Rzucone w pomieszczeniu, pochłania światło ze wszystkich niemagicznych źródeł.
Poziom: mistrzowski
Wymagania: 35/45/(60 + specjalizacja z zaklęć ochronnych)
Typ: zamknięte
Czas trwania: długi
Kategorie: -
Umbra
Opis: Rzucone w pomieszczeniu pochłania wszystkie dźwięki, powodując całkowitą ciszę.
Poziom: mistrzowski
Wymagania: 35/45/(60 + specjalizacja z zaklęć ochronnych)
Typ: zamknięte
Czas trwania: długi
Kategorie: -
Turbenis
Opis: Przywołuje ogniste tornado o wysokości do 10m i średnicy do 3m.
Poziom: mistrzowski
Wymagania: 40/50/(60+bonus z magii ognia)
Typ: otwarte
Kategorie: magia ognia
Zaklęcie Kotwicy
Opis: Po dotknięciu celu różdżką i zastosowaniu zaklęcia, wybrana osoba staje się
kotwicą, która przyciągnie do siebie jedną następną teleportację rzucającego. Możliwa jest w ten sposób teleportacja do miejsc zabezpieczonych i ukrytych, co jednak znacznie zwiększa ryzyko rozszczepienia.
Poziom: mistrzowski
Wymagania: -/45/-
Typ: zamknięte
Działa na: osoby
Kategorie: -
Cataepis
Opis: Przywołuje deszcz kamieni o średnicy do 3cm na obszarze nie większym niż 400m2.
Poziom: mistrzowski
Wymagania: 45/55/(70 + bonus z magii ziemi)
Typ: zamknięte
Czas trwania: krótki
Kategorie: magia ziemi
Motus Maxima
Opis: Na obszarze do 400m2 wywołuje trzęsienie ziemi (porównywalne do maksymalnie 6 w skali Richtera).
Poziom: mistrzowski
Wymagania: 45/55/(70 + bonus z magii ziemi)
Typ: zamknięte
Czas trwania: do minuty
Kategorie: magia ziemi
Sonantis Tonitrui
Opis: Na obszarze do 400m2 wywołuje wielokrotne wyładowania elektryczne.
Poziom: mistrzowski
Wymagania: 45/55/70
Typ: zamknięte
Czas trwania: krótki
Kategorie: -
Tempestas Harenae
Opis: Wywołuje burzę piaskową na obszarze do 400m2.
Poziom: mistrzowski
Wymagania: 45/55/(70 + bonus z magii ziemi)
Typ: otwarte
Kategorie: magia ziemi
Aqua Guche
Opis: Tworzy wodną kulę o średnicy 5m, w której możliwe jest także umieszczenie przez rzucającego przedmiotów lub istot żywych. Rzucający musi znajdować się w odległości nie większej niż 30m od kuli.
Poziom: legendarny
Wymagania: 55/65/-
Typ: otwarte
Kategorie: magia wody
Aqua Nimis
Opis: Tworzy falę o długości do 100 metrów i wysokości do 20 metrów i posyła ją w wybranym kierunku.
Poziom: legendarny
Wymagania: 55/65/-
Typ: zamknięte
Kategorie: magia wody
Creui
Opis: Tworzy lej wodny o wysokości do 10m. Rzucający musi znajdować się w odległości nie większej niż 30m.
Poziom: legendarny
Wymagania: 55/65/-
Typ: otwarte
Kategorie: magia wody
Glacimurus
Opis: Tworzy ścianę lodu o długości do 20m, wysokości i grubości do 3m.
Poziom: legendarny
Wymagania: 55/65/-
Typ: zamknięte
Czas trwania: długi
Kategorie: magia wody
Meteourok Recanto
Opis: Powstrzymuje deszcz na obszarze do 250m2.
Poziom: legendarny
Wymagania: 55/65/-
Typ: zamknięte
Działa na: woda
Czas trwania: długi
Kategorie: magia wody
Portus
Opis: Przemienia cel w świstoklik.
Poziom: legendarny
Wymagania: 55/-/-
Typ: zamknięte
Działa na: obiekty ożywione niewielkich rozmiarów (nie większe od dorosłego człowieka)
Czas trwania: stały
Kategorie: -